Pubermeisjes

augustus 13, 2010

Bus en regen

In het achterste deel van bus 82 naar IJmuiden zaten drie natgeregende pubermeisjes. Twee zaten er naast elkaar, tussen hen en het derde pubermeisje zat het gangpad.
“Belde net m’n moeder, weet je wat ze zei, ze zei gekkenhuis, zal ik je ophalen, ik zei nee joh.”
“Ik ga zo thuis lekker douchen.”
“Maar serieus, wat ik net vroeg: is bij jou het glas half vol of half leeg?”
“Half leeg natuurlijk.”
“Ik zou half vol zeggen.”
“Ja, ik ook.”
“Nee natuurlijk niet. Het is toch half leeg, je hebt er toch iets uitgehaald?”
“Je kan toch ook zeggen dat het half vol is.”
“Halfvol is toch iets anders dan half leeg? Je hebt toch volle melk en halfvolle melk? Wat lachen jullie nou?”
“Je snapt het niet. Een glas cola kan toch ook half vol zijn.”
“Of half leeg.”
“Maar wat is het goede antwoord nou?”
“Er is geen goed antwoord, je mag het zelf uitmaken.”
“Het is altijd goed.”
“Nou, lekker dan.”
“Net als met de vraag wat er eerder was: de kip of het ei.”
“Nou?”
“Daar is ook geen goed antwoord op.”
“Als je in God gelooft de kip.”
“Wat?”
“Als je in God gelooft de kip.”
“Is God een kip?”
“Hè?”
“Is God een kip?”
“Neehee, als je in God geloof, dan geloof je dat de kip eerder was dan het ei. Laat maar.”
“Waar komen piraten vandaan?”
“Van de zee.”
“Uit Arrrrrrrgentienië.”
“Waar vandaan?”
“Uit Arrrrrrrgentinië.”
“Ik snap ‘m niet.”

10 Reacties to “Pubermeisjes”

  1. Ik snap ’m ook niet, maar tenminste één van die drie pubermeisjes wist tenminste dat Argentinië aan het strand ligt.

  2. Molovich said

    Ja, Ben, dan moet je je toch wat meer in de Amerikaanse populaire cultuur verdiepen. Piraten hebben namelijk een eigen taaltje en die zeggen constan ‘Aarrrr’ of ‘Awrrrrr’ of ‘Haawwrrrrr matey!” Hier stikt het van de piratengrappen: http://oldsite.prometheusradio.org/piratejokes.html

  3. Weer iets leuks geleerd.
    Interviewer: ‘U heeft een goede zomer achter de rug. Wat gaat u van de winter doen?’
    Piraat: ‘Aaarresleeën.’

  4. Bob said

    Maar ze komen toch uit Somalie?

  5. Paddy said

    Ik mag graag verkondigen dat bij mij de gifbeker halfvol is.

  6. Paddy said

    Haha, die mop! Geweldig!

  7. frank said

    De ingenieur vindt dar het glas te klein is.

  8. Rigo Reus said

    Gehoord: “je hebt van die mensen die zeggen, het glas melk is halvol of het glas melk is halfleeg, ik zou waarschijnlijk zeggen dat het glas melk zuur was”.

  9. TK said

    Wat heeft god met die kip te maken?

    Ik zou zeggen dat als in je the big G gelooft, je ook zal geloven dat het ei er eerder was…

    Of tenminste, ik kan me niet voorstellen dat er ooit een ras eieren over deze aarde heeft rondgelopen die uiteindelijk maar in kippen zijn geevolueerd.

    Dat zo’n god het wel grappig vond om een ei te creeeeeeren zonder precies te weten wat hiervan worden moest lijkt me veel logischer.

  10. TK said

    Owjah, en echte piraten komen uit Zeeland en Groningen, vraag maar aan Balkenende.

Geef een reactie

