Maar wat vindt Henk van de aswolk?

april 21, 2010

In de rubriek Maar wat vindt Henk? vragen wij diverse Henken wat zij vinden van een bepaalde ontwikkeling. Vandaag: de aswolk.

Henk

Geheim agent in ruste Henk Scheermeijer denkt er het zijne van: “Ik denk er het mijne van. Zo’n aswolk. Je gaat mij niet wijs maken dat niemand hier van af wist. Mijn afgetrainde eksteroog zegt mij dat we die IJslanders goed in de gaten moeten houden. Sinds Afghanistan is er geen land geweest dat zo in de spreekwoordelijk stront zat als IJsland nu. Al die schulden die ze hebben, die kunnen ze nooit betalen. En ik weet één ding van mensen die hun schulden niet kunnen betalen: die knijpen er tussenuit. Ik durf er vergif op in te nemen dat die hele aswolk een bewust gecreëerd rookgordijn is. Als dat rookgordijn straks is verdwenen, dan blijkt IJsland ineens niet meer te bestaan. Woesj. Weg. Als je dit goed organiseert is dit makkelijk te bewerkstelligen. Ik was er vroeger een meester in. In mijn hoogtijdagen noemden ze mij niet voor niets de Houdini onder de ontsnappingskunstenaars.”

Henk

Ook duivenmelker Henk van Laarhoven meent dat er meer achter de aswolk zit: “Kijk naar de lucht. Strakblauw. Terwijl zich daar normaal een vlechtwerk van chemtrails bevindt: de sporen die vliegtuigen nalaten in de lucht. Ik neem aan dat u als journalist weet dat chemtrails door onze overheid in het leven zijn geroepen om ons te beschermen tegen uv-straling. Het is een uitwas van het ozonbeleid. Een paardenmiddel, verzonnen door Ronald Reagan en de levensgevaarlijke Pieter Winsemius. Het lijkt slim, maar ze zijn iets vergeten. Het is waar dat de gevaarlijkste stralen van het zonlicht niet tot ons doordringen, maar tegelijkertijd zorgen die chemtrails ervoor dat het zonlicht dat weet door te dringen, niet meer terug kan. En daardoor warmt de aarde zich sneller op dan nodig. De aswolk die nu boven Europa waart is weer een antwoord dáárop. Bedacht door Obama en Willem-Alexander. UV-straling ketst af op de asdeeltjes, dat is algemeen bekend. Maar ook hiervoor geldt: het zonlicht dat weet door te dringen op aarde, kan niet meer terug. En er gebeurt nog iets kwalijkers: de asdeeltjes zetten het ultraviolette deel van het zonlicht om in thètastraling, wat levensgevaarlijk voor onze kinderen is. Gelukkig heb ik geen kinderen, alleen maar duiven. Ik vrees alleen voor hun longen als het as gaat dalen, want één hap vulkaanas is voor hen hetzelfde als voor ons 250 jaar elke dag drie pakjes ongefilterde Caballero roken met als uitzicht een enkele garanium.”

Henk
Aspirant-rotarylid Henk Dremshaven is woedend, voor zover zijn vriendelijke aard dat toestaat: “Het is weer een hele slinkse truc van de global warmingfascisten om de aarde sneller op te warmen opdat ze hun smerige agenda aan de rest van de wereld kunnen opdringen. En als blijkt dat de aarde niet sneller op warmt dankzij die vulkaan, dan is het een slinkse truc van de global warmingfascisten om aan te tonen dat ons vliegverkeer de aarde sneller doet opwarmen. Die hufters willen gewoon niet dat wij, hardwerkende Nedelanders, elk jaar van ons zuurverdiende geld een maandje aan de Costa del Sol doorbrengen. Ze gunnen ons niks.”

Henk

Bariton Henk Dijkhuizen van Christelijk Mannenkoor In den Beginne meent dat we met een straf van God te maken hebben. “Het lijkt mij een volstrekt duidelijke zaak. Wanneer het zover is gekomen dat mensen liever luisteren naar stembandgehandicapten als Dries Roelvink dan naar een geschoolde bariton als ondergetekende, dan rest Hem niks anders dan ingrijpen. Muziek is er om Hem te eren. Ik doe dat. Het merendeel van zich zanger noemend Nederland echter, gebruikt z’n stem op zo’n weerzinwekkende manier dat Hij het alleen maar als belediging kan opvatten. Voor straf mag niemand nu nog met vliegvakantie. Eerlijk gezegd vind ik het een milde straf. Zo’n Dries Roelvink mag van geluk spreken dat hij niet gevierendeeld wordt. Nee, hij komt er makkelijk vanaf door niet naar Benidorm te mogen.”

Henk

Bandparodist Henk ten Hoeve (uit Lochem) daarentegen omhelst de aswolk als ware het een vriend van lang geleden: “Voor een bandparodist is zo’n aswolk een godsgeschenk. Ik kom veel op bruiloften en partijen, moet u weten. En de mensen voor wie ik optreed zijn vaak zo saai als een mud aardappelen. Maar zo’n aswolk, daar heeft iedereen een mening over. Dus ik begin mijn optredens de laatste dagen met het nummer Airport van The Motors, en dan pas ik de tekst aan, zodat Airport Aswolk wordt. Dan zing ik: “Aswolk. Oehoehoehoooeeee. Aswolk. Nu moet ik hier blijven. Zo ver van huis waar ik niemand kehen. De taal niet machtig ben. Aswolk.” Und so weiter. Nou, ik kan je verzekeren, dat vinden de mensen leuk hoor. En ik ook. Want het is tjingtjing wat de kassa doet. Niet dat ik op optredens zo’n kassa meezeul, maar u begrijpt wat ik bedoel.”

Henk

Henk de Rooij is het allemaal om het even: “Aswolk of geen aswolk. Het leven gaat gewoon door. Het is jammer natuurlijk, ik zou zondag naar Tenerife vertrekken, maar dat kon dus niet. Stonden we daar op Schiphol. Iedereen vloeken, Andere Henk wilde nog een steward in elkaar rammen, maar ik zei: doe nou niet, die steward ken er niks aan doen. Achteraf kreeg ik complimenten hoe ik me had gedragen. Maar ja, dat ben ik hè. Ze noemen mij niet voor niets Gewoon Henk. Men zegt wel eens: Henk, jij bent zo gewoon gebleven, dat is niet normaal meer.”

organist Henk

Knipscheerorganist Henk van Putten ziet een opmerkelijke rol voor Camiel Eurlings: “Als knipscheerorganist kom ik in vele kerken in vele gemeenten. Zo kwam ik een paar jaar geleden in de gemeente Valkenburg waar ik, na afloop, een visitekaartje kreeg van de mij toen nog volslagen onbekende Camiel Eurlings. ‘Als je me nodig hebt, bel even’, zei hij. Dat hoorde ik ‘m tegen iedereen zeggen. Nu zou ik afgelopen zaterdag eigenlijk naar Leipzig gaan om op het Europees Knipscheerorgel Congres een lezing te houden over de toekomst van het knipscheerorgel, maar vanwege de aswolk was dat uitgesteld naar maandag. Welnu, maandag kon het nog steeds niet. En toen dacht ik ineens aan die woorden van Camiel. Dus ik pak m’n mobieltje en sms: ‘Hey, Camiel joh, wanneer gaan we los??!!’ Ik kreeg gelijk een sms’je terug: ‘Even geduld Henk, ben ermee bezig.’ En inderdaad: diezelfde dag nog gaf Camiel het luchtruim Schiphol de vrijheid om naar eigen inzicht vliegtuigen de lucht in te sturen. Het zou me niets verbazen als het een verkiezingsstunt van Camiel is.”

Henk

Henk Hidding, CDA-politicus te Almere beaamt dat: “Camiel is een gluiperd. Alles wat zich de laatste tijd heeft afgespeeld, het rekeningrijden, zijn keuze voor het gezin, de aswolk, het staat allemaal in het teken van één boodschap: Kies daadkrachtig, kies Camiel. Ergens begin vorige week is Camiel in het diepste geheim naar IJsland gegaan om daar, onder het motto ‘Hang je lul in de Eyjafjallajökull’ die vulkaan vol te pissen om zo die aswolk te veroorzaken. Vervolgens is hij een Europese lobby gestart om het luchtruim leeg te maken, heeft hij allerlei halfslachtige wetenschappers voor z’n karretje weten te spannen om doemscenario’s te schetsen, opdat hij maandag ineens uit het niets vertellen dat al dat paniekvoetbal onzin is, zodat hij diezelfde avond bij Pauw en Witteman de held van Europa kon spelen. Ja, dank je de koekoek. Waarom ik mijn partijgenoot zo afval? Ik ben CDA’er, meneer, backstabben is een tweede natuur.”

Henk

Aardrijkskundeleraar Henk Roelofsen denkt bij het horen van het woord aswolk aan seks: “Maar ja, daar denk ik elke seconde van de dag aan. Zeven dagen per week. 365 dagen per jaar. En 366 dagen als het een schrikkeljaar is.”

Henk scootmobiel

Henk Cobus heeft wel wat anders aan z’n hoofd dan de aswolk: “Meneer, de houder van mijn douchekop is lam. Als ik wil douchen ben ik eerst een half uur bezig om mijn douchekop in evenwicht te brengen. De opwaartse kracht van de waterstraal, mits hard genoeg, zorgt ervoor dat de douchekop niet naar beneden wijst. Is de waterstraal iets te hard, dan vliegt de douchekop omhoog, is de waterstraal te zacht, dan zakt ie naar beneden. U begrijp dat door het zoeken naar dit evenwicht mijn doucheplezier te wensen over laat.”

Henk

Loodgieter en amateur-filosoof Henk ‘De Snor’ Kleine kan er kort over zijn: “Er is geen aswolk. Denk daar maar eens over na.”

Henk
Henk van Straten, schrijver met de handen in het haar: “Aswolk? Een zegen meneer. Wat mij betreft schaffen ze de hele luchtvaart in één keer af. Nee, beter nog: wat mij betreft schaffen ze de hele mensheid in één keer af. Er is niets dan ellende van gekomen. Ik zeg: laat Eyjafjallajökull zijn karwei afmaken. Mooie klootzak die het is.”, laat via zijn Twitterpagina weten de vulkaan desnoods en handje te willen helpen: “Ik wil ín die vulkaan staan en de as mijn longen inzuigen en weer uithoesten over alle plekken waar het vooralsnog niet was.” Succes Henk! May the force be with you.

4 Reacties to “Maar wat vindt Henk van de aswolk?”

  1. Ehm, dit heb ik dus niet gezegd. Ook niet een beetje. Ik had iets leukers verzonnen. En ik had het jullie gegeven. Maar jullie schrijven in mijn plaats? Wat is dit voor armoe? Nee, smaad. Ik weet jullie te vinden. Honden.

  2. Molovich said

    Wij zijn nergens te beroerd voor.

Geef een reactie

