Je vindt nooit wat je zoekt

april 14, 2010

Bob den Uyl

Je vindt nooit wat je zoekt. Door deze woorden in Google in te kloppen, kwam iemand hier terecht. Je vindt nooit wat je zoekt. Zo formuleerde Bob den Uyl (een van de leukste overleden schrijvers van ons taalgebied) ergens in de vorige eeuw de Wet van Bob den Uyl. Een wet die verwant is aan de wet dat je in het postkantoor altijd in de langste rij gaat staan. Ik weet niet meer wie deze wet formuleerde.

De vraag nu is of degene die ‘je vindt nooit wat je zoekt’ in Google had ingeklopt, met mijn stukje over Martin Bril en Bob den Uyl vond wat hij of zij zocht. Waarschijnlijk niet, want als de Wet van Bob den Uyl ergens geldt, dan is het wel op de internet. Zo vraagt u zich wellicht af wat die foto van die loopgraaf boven dit stukje doet. Welnu, die vond ik dus toen ik naar een foto van Bob den Uyl zocht. Mocht u trouwens een leuk interview met Bob den Uyl zoeken, zoek dan niet langer om toch niet te vinden wat u zocht, maar sta mij toe u hierheen te leiden, een interview met Bob den Uyl waar ik zelf op stuitte toen ik naar een leuke biografie van hem zocht. Het aardige is dat Bob den Uyl hier vrij helder uiteenzet waarom ik schrijf, terwijl ik daar helemaal niet naar op zoek was.

6 Reacties to “Je vindt nooit wat je zoekt”

  1. Een mooi interview met Bob den Uyl, die inderdaad een van de leukste dode schrijvers is die ik ken. Wie die wet van het postkantoor heeft geformuleerd, weet ik ook zo niet. Bob den Uyl? Nee toch? Of Kousbroek, Kees van Kooten?

  2. Rigo Reus said

    Over Kousbroek gesproken, komt inenen een collega deze week leuk uit de hoek, hebbende het over een collega en haar ‘haaibaaiheidsfactor’ -shit, en waarom maak ik die grap nou niet?!

  3. oz said

    De Wet van Oud Zeikwijf luidt op haar beurt: “Als je iets weggooit heb je het de volgende dag nodig.”

  4. Molovich said

    Prima wet, waarvan ik het waarheidsgehalte overigens niet echt goed kan beoordelen, aangezien ik nooit iets weggooi.

  5. oz said

    Eigenlijk was het zo:
    “Als je iets weggooit dat je een jaar lang niet gebruikt hebt, dan heb je het de volgende dag nodig.”

  6. Rigo Reus said

    Serendipiteit

Geef een reactie

