Ruzie boekhouders ontaardt in gepiercete lip

april 12, 2010

Ringmappen.

AMSTERDAM – In administratiekantoor De Nikkel op de Amsterdamse Vijzelgracht heeft zich vrijdagmiddag rond het lunchuur een klein drama voorgedaan.

Twee boekhouders kregen het met elkaar aan de stok, waarbij de ene boekhouder uiteindelijk de ander met een perforator en een multomap te lijf ging. Het slachtoffer vluchtte met een hevig bloedende bovenlip waaraan de multomap bungelde langs zijn even verbijsterde als lunchende collega’s naar buiten.

Buitengekomen bleef de gewonde boekhouder met zijn multomap achter een fietsenrek hangen waardoor zijn lip scheurde. Geschrokken door deze ontwikkeling sloeg zijn belager op de vlucht. Hij kon even later door de plantsoenendienst worden ingerekend. Zijn perforator had hij intussen in de gracht gooid. De gewonde boekhouder is met spoed naar de dichtsbijzijnde tattooshop vervoerd om in aller ijl een lippiercing van zijn wond te maken. De vrouw van de boekhouder was naar verluidt ‘not amused’ toen haar man die avond thuiskwam met een ring door zijn ontstoken bovenlip.

Volgens de eigenaar van het administratiekantoor was er niet eerder ruzie geweest tussen de twee boekhouders. Een collega, die anoniem wensen te blijven, beweert echter dat de twee boekhouders al langer onenigheid hadden over een klant waarvan niet alle debiteurencijfers in het grootboek terug te vinden zouden zijn. Of waren het nu juist de crediteurencijfers? De betrouwbare bron in kwestie haalt deze termen altijd door elkaar.

Mag ik u trouwens, nu u hier toch bent, even op The Wild Hunt van The Tallest Man on Earth wijzen? Prachtplaatje.

11 Reacties to “Ruzie boekhouders ontaardt in gepiercete lip”

  1. oz said

    Het gevaarlijke beroep van boekhouder.

  2. Molovich said

    Je hebt er militante tussen zitten hoor. Check bijvoorbeeld de website van de boekhoudcommando’s. Voor al uw keiharde cijfers:
    http://boekhoudcommandos.web-log.nl/

  3. Rigo Reus said

    The talles man on earth, mooi gitaarspel, maar toen hij na het intro inzette, man, wat schrok ik van die stem, schel! En die stem houdt hij ook in de andere nummers. Kwestie van smaak, waarschijnlijk ligt het aan mij en vinden honderd anderen die stem geen probleem.
    Even een aanname checken: die betrouwbare bron die wel vaker debiteurencijfers en crediteurencijfers door mekaar haalt, dat ben jezelf?

  4. Molovich said

    Die stem deed me denken aan de jonge Bob Dylan die de oude imiteert.

  5. Molovich said

    Ik vind het een erg mooie stem. Komt direct binnen. Zoals ook een met knoflook ingewreven dolk kan binnendringen om een wond te maken die nooit meer dichtgaat.

  6. Rigo Reus said

    Weer een kwestie van smaak, de tekst van Een beetje (speet je, weet je, vergeet je, eed je) van Teddy Scholten, overleden.

    Een beetje

    Ik wou dat je hart een kast was met een deurtje.
    En dat ik kon kijken in het interieurtje.
    Dan moest je oprecht zijn,
    goed of slecht, maar echt zijn.
    En dan zei je al gauw, als ik vroeg, ben je trouw?

    ’n Beetje, verliefd is iedereen wel eens, dat weet je.
    Je wilt verstandig zijn, maar dat vergeet je.
    Zodra je naar wat amor fluistert, luistert,
    dan weet je, dat wordt weer net zoiets als Faust en Greetje.
    Met rendez-vous’tjes in een klein cafeetje,
    en slent’ren in de maneschijn.
    Met rozengeur, en kussen bij het afscheid aan de deur.
    De nacht is blauw,
    je fluistert mond aan mond ik zweer je eeuwig trouw.

    ’n Beetje, verliefd was je wel meer, meneer, dat weet je.
    Je hart kwam wel eens meer op een ideetje.
    Dat speet je, maar ach weet je,
    soms vergeet je wel een beetje gauw je eedje van trouw.

    Maar toch ben ik blij dat mijn hart ook geen deur heeft.
    Want je weet nooit wat daar in het interieur leeft.
    Wel wil ik beloven, als we ons verloven,
    en je vraagt, ben je trouw, zeg ik nooit tegen jou:
    een beetje

    Met rozengeur, en kussen bij het afscheid aan de deur.
    De nacht is blauw,
    je fluistert mond aan mond ik zweer je eeuwig trouw.
    ’n Beetje, verliefd was je wel meer, meneer, dat weet je.
    Je hart kwam wel eens meer op een ideetje.
    Dat speet je, maar ach weet je,
    soms vergeet je wel een beetje gauw je eedje van trouw.

  7. oz said

    o wat leuk rigo

  8. oz said

    ik kende haar niet maar heb dat net opgezocht en blijkt dat ze zopas is overleden en vandaag gecremeerd. Dat is minder leuk.

  9. Max J. Molovich said

    Mooi hoor, wel wat kneuterig, maar ja, dat krijg je
    Rijg je al die verkleinwoorden achter elkaar
    Terwijl je jezelf kastijdt met een venijnig twijgje
    Op je rug, dan stop je, dan zwijg je en dan hijg je
    En dan vervolg je weer tot je niet verder kan
    En dan zijg je
    Neer meneer

  10. Cornelius said

    En als de adem wasem riekt niet verder dan gepland
    Dan weten wij hoe laat het is van droef en onbestemd
    Hoe Teddy Scholten zachtjes zwijgt ondanks al haar trouw
    Dan weet je wel hoe laat het is
    Mijn God ik houd van haar

Geef een reactie

