Maar wat vindt Henk van de iPad?

april 7, 2010

In de nieuwe rubriek Maar wat vindt Henk? vragen wij diverse Henken wat zij vinden van een bepaalde ontwikkeling. Vandaag: de iPad. Wonderschoon stukkie techniek, of waardeloze commerciële rommel van een gevaarlijke sekte?

Henk

Bariton Henk Dijkhuizen van Christelijk Mannenkoor In den Beginne snapt alle heisa niet. “Net als met Jantje Smit of Frans Duijts, daar snap ik ook niks van. Wat daar nu de lol van is. Vooral van Frans Duijts snap ik niks. Hoe kun je nu Frans en Duijts heten en het Hollandse levenslied zingen? Dat klopt toch niet? Waarom lopen mensen weg met dat soort zingende beunhazen terwijl een geschoolde bariton als ik met moeite hier en daar in een of andere kelderkerk een optreden weet te regelen? Ik begrijp het niet. En met de iPad is het al niet anders. Mensen lopen er mee weg omdat mensen er mee weglopen. Het is kuddegedrag van de meest ergerlijke soort. Als rechtgeaard Christen kan ik daar enkel met de grootst mogelijke argwaan naar kijken en constateren dat wij collectief hebben gekozen voor de weg terug.”

Henk

Bandparodist Henk ten Hoeve (uit Lochem) staat garant voor een vermakelijk halfuurtje op een bruiloft, op een feestavond van uw bedrijf of sportvereniging. Op elk feest wordt de sfeer mede bepaald door zijn optreden. Zo belooft zijn website. De komende tijd zal dit ongetwijfeld tot gevolg hebben dat die feestjes behoorlijk deprimerend van aard zullen zijn, want de iPad heeft Henk ten Hoeve uit Lochem niet bepaald vrolijk gestemd: “Normaliter begin ik mijn act met mijn nummer ‘Wie heeft er aan mijn winterpeen gezeten’ op de tonen van ‘I fought the law and the law won’, maar sinds de iPad op de markt is gebracht, heb ik daar helemaal geen zin meer in. Het is alsof alles nutteloos is geworden, een sluier van duisternis is over mijn wezen heen gevallen, alsof alle leven uit mijn lichaam is gezogen. Hoe de iPad daaraan heeft bijgedragen? Geen flauw idee meneer. Zo voel ik dat.”

Henk scootmobiel

Henk Cobus: “Eergisteren is Sugar Lee Hooper overleden ten gevolge van complicaties die zijn ontstaan na de val van een scootmobiel. Ik weet nu dat ik meerdere malen in mijn leven op de rand van leven en dood heb gebalanceerd. Als u eens wist hoe vaak ik op hooguit twee wielen een bocht heb genomen, dan stond u hier niet zo rustig die frikandel naar binnen te werken. Kortom, het is zaak om de scootmobiel veiliger en stabieler te maken. Maar wat doet Apple? Precies, die komen met de iPad. Schande!”

Henk

Henk de Rooij interesseert het allemaal geen klap: “Ik heb een Harley Davidson Roadstar en des winters een BMW K1 met verwarmde handvaten (sic), meer heb ik niet nodig. Ze noemen mij niet voor niets ‘gewoon Henk’, dat is omdat ik altijd gewoon ben gebleven en omdat ik altijd Henk ben gebleven. Een iPad zou daar afbreuk aan doen, meen ik. Dat kan me alleen maar imagoschade opleveren, en daar pass ik voor. ZUNDERT DE GEKSTE!”

Henk

Ook duivenmelker Henk van Laarhoven heeft geen goed woord over voor de iPad: “Nadat ik naar een ander huis in Tilburg ben verhuisd, heb ik al mijn duiven de vrijheid gegund. De week na mijn verhuizing kwamen ze omstebeurt binnendruppelen. Alsof ze het zo hadden afgesproken. In ieder geval, dat zie ik een iPad nog niet doen. Een duif is nog steeds het betrouwbaarst als het gaat om informatieoverdracht, mijns inziens. Daarom heb ik ook nooit aan een telefoon gedaan. Ik ga ook alleen maar in op interviews van mensen die hun verzoek per postduif indienen. Dan weet ik tenminste zeker dat ze moeite hebben gedaan.”

Henk

Van de Chinese boktor tot en met het recht ergens voor op de bres te staan: er is weinig waarvoor activist Henk Vrijsen niet op de bres heeft gestaan. Dit maal wenst de voormalige glasblazer op de bres te gaan staan voor een ieder die de iPad wel aardig vindt, maar ook weer niet dolenthousiast is. “Je merkt dat Apple een vijandige sfeer aan het creëren is. You’re either with them or against them. Een tussenweg lijkt er niet te bestaan. Welnu, dat is een gevaarlijke situatie, dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd. Ik strijd voor het recht om ergens geen mening over te hebben. Ik strijd voor het recht van een ieder om schouderophalend aan de iPad voorbij te gaan. Daar zal Apple niet blij mee zijn, dat weet ik ook wel. Maar so be it. Ik zal niet verzaken!”

organist Henk

Knipscheerorgnist Henk van Putten: “Tot nu bevalt de iPad mij prima. Zo moest ik gisteren tijdens de ALV de jaarcijfers van de VvE presenteren in mijn hoedanigheid als penningmeester. Welnu, er klopte geen hout van van die cijfers. Maar omdat ik een iPad bij me had, heeft niemand er naar gevraagd. Ik kon de cijfers mompelend afraggen, alles werd unaniem goedgekeurd, de eigenaren wensten zo snel mogelijk mijn gloednieuwe iPad te bewonderen. En nu komt het leukste: ik had helemaal geen iPad, ik had gewoon zo’n tovertekentablet van mijn jongste zoon Gerben gepakt en deze met een zwarte marker zwartgemaakt. De woede onder de leden van de VvE was enorm. Dat Apple het waagt om zo’n overbekend kleinood als revolutionaire technologische ontwikkeling te verkopen. Het geloof in de mensheid was bij velen weer een stukkie lager toen zij de vergaderzaal met een van slappe koffie klotsende buik verlieten dan toen zij er, nog vol goede moed, binnen kwamen.”

Henk

Aardrijkskundeleraar Henk Roelofsen is, onder voorbehoud, redelijk enthousiast: “Ik heb hem in mijn terrarium gelegd en tot nu toe reageren ze goed op de aanwezigheid van de iPad. Als reptiel is hij geslaagd.”

Henk

Henk Hiddink, CDA-politicus te Almere ziet de iPad als de voorbode van een nieuw, fris tijdperk: “Men zag Almere altijd als slaapstad van Amsterdam, maar – ere wie ere toekomt – sinds de PVV ons allen heeft wakker geschud is dat wel anders. Wij zijn geen slaapstad meer, wij zijn een wakkerstad. Alleen zijn wij wel op een heel brute wijze gewekt en hebben wij een groot deel van ons goede imago moeten inleveren. Mijns inziens op een wijze die nooit meer goedkomt. Tenzij wij van naam veranderen. De gemeente waar ik ben opgegroeid, Goor, is ook met succes van naam veranderd toen Geer en Goor een geloofwaardig, godvrezend leven in onze geliefde gemeente voorgoed onmogelijk hadden gemaakt. Goor werd omgedoopt tot Het Hof van Twente en bloeit nu als nooit te voren. Geïnspireerd door deze naamswijziging én door het daverende succes een onzinnig hebbedingetje als de iPad, wens ik Almere graag om te dopen tot iStad.”

Henk

Loodgieter Henk Kleine, ‘De Snor’ voor vrienden, vindt de iPad ‘ronduit ruk’: “Naar mijn bescheiden mening moet het tot de mogelijkheden behoren om een boek waar ik geen kloot aan vindt als wc-papier te gebruiken. Gisteren had ik op m’n iPad via Amazon het eerste deel van Die Welt als Wille und Vorstellung aangeschaft. Maar wat een enorme, oeverloze zeikerd die Schopenhauer! Na een bladzijde of zeventig had ik het helemaal gehad met dat gejank. Maar ik kan u wel vertellen: het werkt voor geen meter, zo’n iPad. Er blijft gewoon niks aan vastplakken. Met als gevolg dat ik vandaag enorme last heb van jeuk aan m’n naad.”

6 Reacties to “Maar wat vindt Henk van de iPad?”

  1. Max J. Molovich said

    Bep Runderkamp van I<3 laat weten diep geschokt te zijn door deze beelden: “Dit doet mij meer pijn dan te moeten kijken naar een baby-zeehondje dat wordt dood geknuppelt.”

  2. Ome A. said

    Gefeliciteerd met je nieuwe rubriek Molovich!
    Wordt dit het vaste Henkenpannel en gaan we steeds meer te weten komen over deze mannen, of wil andere Henken niet buitensluiten?

  3. Max J. Molovich said

    Dat weet ik nog niet. Ik denk dat de Henken gaan circuleren. En dat er zo nu en dan nieuwe Henken bijkomen. En dan andere Henken afvallen. En weer terugkomen.

  4. Balzakius said

    “Naar mijn bescheiden mening moet het tot de mogelijkheden behoren om een boek waar ik geen kloot aan vindt als wc-papier te gebruiken.” Hahaha Wat een heerlijk statement!

  5. […] de rubriek Maar wat vindt Henk? vragen wij diverse Henken wat zij vinden van een bepaalde ontwikkeling. Vandaag: de […]

Geef een reactie

