Sorry, Ramses

december 4, 2009

Het spijt me

Bij deze wens ik mijn welgemeende excuses te maken aan (alle vrienden, kennissen en bewonderaars van) Ramses Shaffy. Het stuk dat ik gisteren schreef is, op een paar elementen na, volledig uit de duim gezogen en was bedoeld als persiflage op het stukje waarin Jan Zandbergen in HP/De Tijd een paar maanden geleden de toen nog niet zolang daarvoor overleden Martin Bril een paar trappen na dacht te mogen geven.

Om het goed te maken treft u hieronder een filmpje aan waarin het Ajax onder aanvoering van de Tsjech Tomás Galásek Ramses’ Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder ten gehore geeft. Let u vooral op de heer Galásek zelf die rond de 3 minuut 18 een bewooooooooonder uit zijn tenen trekt waar die ouwe Egyptische perenstover nog een puntje aan zou hebben kunnen zuigen. Over de gevaren van de meezinger.

3 Reacties to “Sorry, Ramses”

  1. assyma said

    hmmm…je bent onverbeterlijk;-)

  2. Te zeggen dat mijn zoon bijna Ramses heeft geheten… Mijn schoonmoeder kwam ermee, maar ik wist niet wie Ramses Shaffy was en vond die naam derhalve ietwat potsierlijk: ik zag mijn toekomstige peuter op school als enige in Nederland de zware naam dragen van een Egytische farao.
    Nu voorspel ik een tsunami van de voornaam Ramses. Shaffy heeft een voornaam aan Nederland geschonken.

  3. Rigo Reus said

    speld.nl had er ook last van – of was het daar gebrek aan pieteit?

Geef een reactie

