Danny de Munk weer bij zichzelf vandaan

oktober 21, 2009

Danny de Munk komt klaar in operette.

Gisteren nog meldde De Telegraaf dat Danny de Munk weer ‘terug bij zichzelf’ was, vandaag vertelt de immer opgewekte musicalgigant in een exclusief interview aan Chimsky dat hij terugkomt op deze beslissing.

“Het was een vergissing”, geeft Danny de Munk grif toe. Het is even wennen om hem met een Limburgs accent te horen spreken. “Ik had nog niet aan mijn gezin verteld dat ik weer terug bij mezelf was, dus die stonden vreemd te kijken toen gisterochtend De Telegraaf op de deurmat viel. Jenny keek me hoofdschudden aan en zei me op de man af: Danny, wat bezielt je? Het was niks voor mij, zei ze, om iets te doen wat ik al kon. Je moet jezelf blijven uitvinden, Danny, hield ze mij voor. Dat Amsterdamse straatschoffie is verleden tijd. Laat dat nu los.”

De rest van de dag heeft Danny de Munk in een staat van hevige verwarring moeten doorbrengen. “Ik was er niet bij met m’n hoofd. Zat de hele tijd te denken waar het fout was gegaan. In de kleedkamer met Henk Poort, Peter Beense en Koos Alberts leek het zo duidelijk. Die Amsterdamse gein: dat zijn mijn wortels, daar hoor ik thuis. Ik was weer Ciske de Rat, een Amsterdams straatjochie met Amsterdamse bravoure. In de loop der tijd had ik de stap naar de serieuze musical gemaakt en mezelf aangeleerd accentloos Nederlands te spreken. Dat beheers ik nu. In die kleedkamer bij Henk, Peter en Koos leek het een goed idee om weer terug te keren naar dat Amsterdamse straatjochie is. Maar Jenny had gelijk natuurijk. Dat is een gepasseerd station.”

Gelukkig had Danny later op die avond heel toevallig een telefoongesprek met de koning van de blauwe Donau, André Rieu. “Dat was zo’n warm gesprek dat ik dacht: dit is het. Ik moet niet naar mezelf terug gaan, ik moet juist bij mezelf vandaan. Vandaar dus dat ik besloten heb een Limburgse operettezanger geworden. Geen musicals meer over het Amsterdamse leven voor deze jongen. Ik reageer nog uitsluitend op rollen waarin ik mij in een ouderwetse drollenvanger mag hijsen, in zo’n blouse met van die plofmouwen gekleed ga en een mal jagershoedje moet opzetten.”

Laatste vraag. In het TV-programma Ranking the Stars onthulde Danny de Munk dat hij op het hoogtepunt van de seksuele daad altijd ‘tering’ schreeuwt. Weet hij al wat zijn nieuwe klaarkomwoord gaat worden? De Limburgse operettezanger lacht bulderend en knipoogt: “Sapristie.”

Bovenstaande foto is afkomstig van DNNO.

2 Reacties to “Danny de Munk weer bij zichzelf vandaan”

  1. cole said

    Gelukkig: volgende week wordt direct Dannies uiterst onappetijtelijk irritante ssssplaakgeblek-commentaar bij de Zonnebloem-TVcommercial vervangen door een aanminnich zchoon zacht zingend bronschchroen chezang dez leeuw’rikz.
    De ssonnebloem ssorgt al ssessstig jaar voor bijssondere ontmoetingen tusssssen ssieken, gehandicapten en vrijwillersss.

  2. Bob said

    Arme Danny. Die jongen heeft een pr-manager nodig die hem ervoor behoedt te zeggen wat hij denkt.

Geef een reactie

