Dries Roelvink nieuwe King of Pop

juni 29, 2009

Dries Roelvink, King of Pop

De Nederlandse volkszanger Dries Roelvink heeft zichzelf uitgeroepen tot de nieuwe King of Pop. “Een bekroning op een roerige carrière”, aldus de 50-jarige vertolker van het levenslied.

“Het is een bewogen weekend geweest”, zegt de sympathieke zanger vanuit zijn woning in Landsmeer. “Het was tijdens de begrafenis van Bolle Jan dat ik op het idee kwam. Schitterende begrafenis, mooie plechtigheid. Dan gieren die emoties door je lichaam als een zwerm zwaluwen op een zwoele zomeravond die zwanger is van het naderend onweer. Ik zeg wel eens: ik handel in emotie. En daardoor heb ik vaak de meeste heldere ingevingen op de meest emotionele momenten.”

Dries neemt een sipje van zijn Piña Colada, zijn lijfdrankje sinds hij zichzelf tot de King of Pop heeft gekroond. “Wij liepen zeg maar treurend de Rode Hoed binnen, waar de plechtigheid was, en toen zag ik een krant liggen. ‘De King of Pop is dood’, las ik. ‘Leve de King of Pop’, dacht ik er zelf achteraan. Dat zeiden ze vroeger altijd als een koning dood ging. De koning is dood, leve de koning. Maar ja, die koningen erfden hun titel van hun vader. En je gaat mij niet vertellen dat nu Michaels oudste zoon ineens de nieuwe King of Pop is. Dus, dacht ik toen: wie zou dan de nieuwe King of Pop zijn?”

Terwijl René Froger iets over z’n overleden vader stond te vertellen, zat Dries het bewuste artikel door te lezen: “Bleek dat Michael Jackson die titel aan zichzelf had gegeven en dat niemand het stokje had overgenomen. Dries, zei ik toen tegen mezelf, dit is je kans. Jij moet als een razende in het gat springen dat nu is ontstaan.”

Dries’ ogen glinsteren: “Het klopte helemaal. Net als Michael heb ik meerdere malen plastische chirurgie ondergaan om jong te blijven. Net als Michael kom ik vaker in het nieuws door mijn excentrieke levensstijl dan door mijn muziek. Net als bij Michael zijn mijn financiën een puinhoop. Net als Michael heb ik m’n testament nog niet op orde. Net als bij Michael kun je mijn invloed op de popmuziek moeilijk overschatten. En waar Michael steeds witter wilde worden, ga ik juist dagelijks een paar uur onder de zonnebank om een bruin kleurtje te krijgen. Laatst nog werd ik door iemand verward met Umberto Tan van Studio Sport. Nu was die man wel een jaartje of 94 en inmiddels stokdoof en bijna blind, maar toch.”

En zo kwam het dat Dries Roelvink zich maandagochtend bij de Kamer van Koophandel als King of Pop heeft ingeschreven. “Daarnaast heb ik m’n nieuwe titel meteen op m’n auto en op m’n boot laten zetten. Net als Michael bij z’n vliegtuig had gedaan. Verder heb ik m’n huis in Landsmeer om laten dopen tot Neverland en heb ik een draaimolen in m’n tuin gezet. Die stond toch maar een beetje te verroesten op het kinderspeelplaatsje aan het einde van de straat.”

Geruchten dat topper Jeroen van der Boom zichzelf eerder tot de nieuwe King of Pop heeft gekroond, doet Dries af als onzin: “Die jongen komt net kijken in het circuit. Heeft één Eurovisietje gedaan en voelt zichzelf al een hele meneer. Maar dan kun je jezelf wel tot King of Pop gaan kronen, denk niet dat ook maar iemand je serieus neemt.”

9 Reacties to “Dries Roelvink nieuwe King of Pop”

  1. Biefstuk said

    Gisteren liep ik dus over de Scheldestraat richting Ferdinand Bol. Ter hoogte van dat bejaardenhuis wat schuin tegenover het Savoy ligt kwam ik Henkie tegen. Of eerder, ik kwam de dronken versie van Henkie tegen, waarschijnlijk vanuit Cafe de Roos gerold na meerdere jonge jenevers. Daar kwam dus écht geen zinnig woord uit. Hoe hard ik het ook probeerde, niets begreep ik. En hij maar lullen. Ik dacht, ik loop gewoon door, ik luister gewoon niet. En aldus geschiedde.

  2. Paddy said

    weet u, mijn eerste reactie was: niet doen, Dries. Gewoon niet doen. Niemand kan de King of Pop vervangen en zeker jij niet. Maar toen ging ik nog eens nadenken en toen dacht ik dus: verdomd, waarom ook eigenlijk niet? Ik bedoel: Dries is onmiskenbaar gegroeid de laatste jaren. Als artiest, maar ook als mens. En misschien dat deze kroning hem het laatste zetje geeft om een echt hele grote te worden. zo’n titel kan ook als een enorme stimulans werken tenslotte. Ja, ik geloof er wel in. Ik wil Dries in ieder geval alle succes wensen de komende tijd. Bestaat EMI Holland binnenkort niet 25 jaar? Ik zie een glorieus optreden voor me…

  3. Waarom is Rob de Nijs niet onze nieuwe King of Pop? Die heeft toch al 40 jaar ervaring met de business, zou ik zeggen. In elk geval zou ik denken: Rob leidt een tamelijk gezond leven (hij heeft wel een aantal jaren meth gebruikt, maar daar is hij weer van af gekomen!). En Rob is een voortreffelijk zanger, ontken het maar niet. Een machtig artiest!

  4. Max J. Molovich said

    Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dries is gewoon wat sneller geweest.

  5. WTF? said

    Ik hoop echt voor Dries dat dit een grote grap van hem is, als hij dit serieus meent mag ie zich wel eens goed laten nakijken. King of Pop? yeah right, wat een arrogantie.

  6. Stef said

    En Bart Smit dan? Die heeft het al zo moeilijk. Net verhuist en dan loopt zijn Jolanda al te bekken met Berry in een parkeergarage. Bart mag dan wel tot één van de meest begeerde vrijgezellen uitgeroepen zijn. Zelfs onder embargo! Hij zit nog steeds thuis alleen met zijn katten de zijn Jolanda tatoeage. Met geen licht aan zit hij heel zielig in een hoekje van de bank zachtjes te wenen. Ik zeg, kroon hem tot King of Pop! Misschien beurt het hem wel op!

  7. Sophie N. said

    Kunt u mij uitleggen waarom u een foto van mijn man Hans Kraaij jr misbruikt?

  8. Miss. C said

    Pffff. man wat is dit. Michael jackson is de king of pop. Ik zie echt geen King Of Pop in Dries Roelvink. Michael jackson is de king of pop en de allergrootste entertainer allertijden, en zijn muziek blijft altijd bestaan. ! Laterr.

Geef een reactie

