l’Homo et l’HIV

mei 20, 2009

L'homo et l'hiv

Ik zat op het terras een biertje te drinken en een beetje door l’Homo te bladeren, de beruchte homoglossy van Linda, met op de cover de halfnaakte excuusrebel van de EO, Arie Boomsma, die voor dit staaltje exhibitionisme, zoals u weet, door zijn omroep veertig dagen op non-actief is gesteld. Ik wilde die fotosessie wel eens zien. Maar zoals zo vaak als ik iets doe met een doel, ben ik er niet aan toegekomen. Ik bleef steken op de hierboven afgebeelde pagina.

“Dingen waar l’Homo gek op is”, leest u als kop. Daaronder een grote, rode H, en daaronder een pilletje met 123 erop. “HIV staat voor het virus dat aids veroorzaakt”, las ik onder het pilletje. Aanvankelijk dacht ik dat de rode H voor HIV stond. En dat Linda een soort alfabet had gemaakt zoals dat wel eens op bruiloften wordt gehouden, en van A tot Z dingen had verzameld waar l’homo gek op is. “De A staat voor Anus, daar lust l’homo wel pap van / De B staat voor bleken, van eerder genoemde anus dan.” Enzovoort. U kent het wel. En dan kom je op een gegeven moment bij de H uit, en dan zing je: “De H staat voor HIV, dat heeft l’homo als ie onvoorzichtig is geweest / De G staat voor Gay Pride, zo heet l’homo’s jaarlijkse bootjesfeest.”

Vreemd, dacht ik, dat Linda denkt dat l’homo gek is op HIV. Want zo leuk is het nu ook weer niet, om dat te hebben. Een paar bladzijden eerder lazen wij dat de heer Hans Kesting seropositief was, en dat er mee te leven viel, maar dat er geen dag voorbij ging dat hij niet verschrikkelijk baalde van de hoeveelheid pillen die hij moest innemen. Kesting waarschuwde dat het geen pretje was. Kesting was in ieder geval niet gek op HIV.

Uiteindelijk ging het stukje ook niet over HIV, maar over het pilletje dat erbij stond afgebeeld. Dat pilletje zijn namelijk drie pilletjes in één, zodat je maar één keer hoeft te slikken. Lekker makkelijk. Ze kosten wel zo’n 900 euro per dertig stuks. Was l’homo dan gek op dit pilletje? Ook niet echt. l’Homo was vooral gek op het gevoel dat het pilletje gaf. Je werd er namelijk een beetje stoned van. Die rode H stond niet voor HIV, maar voor Homo. Het was dan weer wel een terugkerend rubriekje, ‘Dingen waar l’homo gek op is’. l’Homo was gek op glijmiddel, geschoren ballen en goedgevulde herenslips. En dus ook op een pilletje tegen HIV waar je een beetje stoned van werd. Ik vond het een beetje vreemd van Linda.

Geef een reactie

