God steekt stokje voor uitbreiding verbod op godslastering

mei 20, 2009

Ondanks eerder toezeggingen zal minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) het verbod op smadelijke godslastering niet uitbreiden naar groepsbelediging. Aanvankelijk weigerde de Minister van Justitie elk commentaar. Maar toen wij een zoetgevooisd alsjeblieft aan ons verzoek toevoegden, ging de amateurzwemmer toch overstag. Bleek dat God zich hoogstpersoonlijk met de kwestie had bemoeid.

“Ik wilde de wet op smadelijke godslastering inderdaad uitbreiden naar groepsbelediging”, zegt een opgewekte Hirsch Ballin, “maar ik dacht gisteren bij mezelf: laat ik nog eens navraag doen. Welnu, het antwoord dat ik kreeg was luid en duidelijk: God zelf was het er to-taal niet mee eens. Maar dan ook totaal niet.”

De CDA-bewindsman met underbite neemt een slokje van z’n thee en morst wat op z’n kruis. “KUTNIKKERS”, schreeuwt hij, terwijl hij opspringt en daarbij de rest van zijn thee in het gelaat van uw verslaggever gooit. (Die geen kik geeft.)

Nadat Hirsch Ballin zijn broek met koud water heeft schoon gemaakt, gaat hij verder: “Die groepsbelediging bleek Onze Here dus geen ene reet te kunnen schelen. Integendeel, zelfs. Hij beschouwde het klip en klaar als een belediging. Alsof Hij op één lijn werd gesteld met elke andere willekeurige groep. God zag het als een vorm van uiterst smadelijke godslastering dat ik de wet wilde uitbreiden naar groepsbelediging. Dus u begrijpt: my hands are tied, zoals die smerige britten met hun scheve stinkgebitten dat altijd zo mooi zeggen.”

Hoezo zijn z’n handen gebonden? “Ja, duh. God had natuurlijk gelijk dat ik Hem op nogal smadelijke wijze beledigde toen ik voorstelde om het wetsvoorstel uit te breiden. Derhalve maakte ik mij zelf schuldig aan smadelijke godslastering. En aangezien die wet nog steeds van kracht is, kan ik die niet veranderen. Ik sta immers niet boven die wet, meneer.”

7 Reacties to “God steekt stokje voor uitbreiding verbod op godslastering”

  1. Rigo Reus said

    My hands are tied – zouden die (..) Britten met hun (….) (…) gebitten etc.
    Ik vraag me ook altijd af wat God ervan vindt dat Hij om steun wordt gevraagd door atleten bij de start van van hun race. (Houdt God wel van atletiek?) En voetballers die een kruisje slaan en daarbij omhoog kijken. moet Hij dan partij kiezen? Zwemmers roepen Hem zelden aan. Wielrenners ook niet.

  2. Molovich said

    O ja. Haha. Mooi klote. Ik had eerst ‘my hands are tight’ opgeschreven. En ik dacht, da klop nie. En toen kwam ik met tide aan. Ik heb volgens mij last van een soort vreemdtalige dyslexie. Alhoewel, vreemdtalig, ik weet ineens ook niet meer zeker hoe je disleksie schrijft.

  3. Dyslexie is Grieks, dus dat klopt dan helemaal.

  4. Paddy said

    Haha, goed om te lezen dat uw ontmoeting met Hirsch Ballin ook niet helemaal (thee)vlekkeloos *BroemTsjing!* is verlopen. Om dat “Kutnikkers” heb ik trouwens een keer of zes hard moeten lachen.

  5. Paddy said

    Wat zien ik nu in de tagcloud trouwens, “afvallige”, “bijbel” , “facisme” en “God” zijn de meest gebruikte tags?! Meer “hints” en “Hobo”, zou ik zeggen.

  6. Molovich said

    Ja, dat kutnikkers was zogezegd een godsgeschenk. Dat taggen, dat is trouwens een vak apart. Ben er nog niet zo goed in.

  7. […] Hirsch Ballin, die zich onlangs door God persoonlijk de mond had laten snoeren, kondigde al eerder aan criminelen harder te willen aanpakken. “Een […]

Geef een reactie

