Je bent zelf een hobo

april 17, 2009

hobo2.jpg– “Mag ik oe wat fragen?”
– “Natuurlijk mag u mij wat vragen. Ik alleen heb geen geld bij me, behalve wat Turks geld. Of, hè… dat klinkt wat… Sorry. Zo bedoelde ik het niet.”
– “Was ist dat voor misselijk… ik heb het koud ja, ik moet elke dag zien hoe ik mijn eten bij elkaar scharrel, ja? Ik heb geen plek om te slapen, ik heb niks te eten. Ik moet in alle vuilnisbakken graaien…”
– “Sorry hoor, ik wilde alleen maar duidelijk maken…”
– “Niks sorry ja? Wat wil je nou? Moet ik weer alle vuilnisbakken outploizen, ja? Mag ik dan niet om een kleine bijdrage fragen, zodat ik wat fatsoenlijks kan eten? Elke avond zit ik in ondergepiste vuilnisbakken te graaien, ja?”
– “Sorry, maar ik heb echt geen geld bij me, behalve wat…”
– “En dan godverdamme wel hier binnen voor tien euro aan bier zitten drinken… Voile klootzak.”
– “Ja ja.”
De man liep weg.
– “Klootzak! Voile flikker! Je bent een voile flikker!”
Hij liep de hoek om.
– “Voile flikker!”

Geef een reactie

